Agenda 3 edycji Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji*
*data ostatniej aktualizacji: 23.11, Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie do dnia wydarzenia
I DZIEŃ – 24 listopada 2021
8:30-9:00
Rejestracja gości
9:00-9:05
Otwarcie Kongresu, przekazanie informacji organizacyjnych
BLOK: Nowa odsłona polskiego handlu
9:05-9:15
Uroczyste Otwarcie Kongresu – Wystąpienie Przewodniczącej Rady Programowej Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji
- Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji
9:15-9:25
Wystąpienie Gościa Honorowego
- Tadeusz Kościński, Minister Finansów
9:25-9:35
Wystąpienie Gościa Honorowego
- Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK
9:35 – 9:50
Race to Zero in Retail – czy przy niskich marżach jest miejsce na zmianę?
Keynote Speech
- Mirosław Proppé, Prezes Zarządu, WWF Polska
9:50-10:50 Przyszłość sektora w kontekście najważniejszych wyzwań
Debata:
- Sieci handlowe w czasach pandemii i zachodzących zmian
- Pandemia – obostrzenia i wsparcie dla działalności gospodarczej
- Inflacja. Polityka cenowa sieci handlowych
- Przewidywalność biznesu i prawa w procesach planowania
- Tadeusz Kościński, Minister Finansów
- prof. Konrad Raczkowski, Dyrektor Centrum Gospodarki Światowej, UKSW
- Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji
- Włodzimierz Wlaźlak, Prezes Zarządu, Lidl Polska
- Andrzej Skubiszewski, Prezes Zarządu, JTI Polska
- Karol Tokarczyk, Analityk Gospodarczy, Polityka Insight
10:50 – 11:05
Handel A.D. 2021. Kierunki i skala zmian
Prezentacja:
- Karolina Zajdel-Pawlak, Managing Director, NielsenIQ
11:05-11:35 Jak pandemia wyzwoliła innowacyjność?
Debata:
- Jak wygląda handel w nowej rzeczywistości?
- Wpływ technologii na rozwój sektora
- Nowy układ trendów: nowe zachowania, nowe potrzeby, nowe marki, nowe modele biznesowe
- Michał Sacha, Członek Zarządu, dyrektor marketingu, digital, IT e-commerce i usług finansowych, Carrefour Polska
- Paweł Grabowski, Dyrektor Rozwiązań Bezobsługowych, Żabka Future
- Krzysztof Kośmider, Dyrektor współpracujący z branżą retail, Accenture
11:35 – 11:50
Premiera (Perovskite Electronic Shelf Label) - Transformacja cyfrowa dla branży Retail / FMCG
Speech:
- Artur Kupczunas, Co-founder & CEO, Saule Technologies
- Bartłomiej Danek, Sales Manager, Google Cloud
11:50-12:30 E-commerce jako lider zmian
Debata:
- Rozwój e-commerce. Jak technologia zmienia oblicze e-commerce?
- Modele biznesowe i e-inspiracje: Dark Stores, Click&Collect w praktyce
- Przewaga technologiczna - jak handel będzie wyglądał za 5-10 lat?
- Aspekt zwrotów w e-commerce w kontekście EKO
- Trwałość wzrostu popytu poprzez niestandardowe kanały cyfrowe w handlu
- Optymalizacje procesów zakupowych w e-commerce
- Zarządzanie marketplacem w oparciu o potrzeby i oczekiwania klienta
- Paweł Ławecki, Wiceprezes Zarządu, Chmura Krajowa
- Małgorzata Piekarska, Dyrektor Konceptów Klienta i Innowacji, Auchan Retail Polska
- Beata Podleśna-Gumkowska, Segment Director, Allegro
- Krzysztof Ślęczka, Digital Commerce Lead dla FMCG i retail, Accenture
- Wojciech Wieroński, Managing Director Finance, MediaMarktSaturn Polska
- Marek Złakowski, Dyrektor ds. Rozwoju Relacji z Klientem i Cyfryzacji, Jeronimo Martins Polska
- Karolina Zajdel-Pawlak, Managing Director, NielsenIQ
12:30 – 13:00
Przerwa – networkingowa
12:30-13:00
Konferencja prasowa Saule Technologies i Kontrahenci
Moderacja:
- Olga Malinkiewicz, Co-founder & Chief Technology Officer, Saule Technologies
BLOK: Consumer Journey: Klient w centrum zainteresowania.
13:00-13:15
Implikacje nowego równania satysfakcji klienta
- Zmieniające się warunki rynkowe
- Zmieniające się oczekiwania klientów
- Nowe równania satysfakcji klienta
- Wzrost i odporność w nowoczesnym handlu
- Guillaume Jonglez, Senior Director Retail Transformation EMEA, Oracle
13:15-13:30
Czy sklep bez kas to automat sprzedażowy? Przyszłość checkout i fulfillment w nadchodzących regulacjach
- Konsekwencje rozliczeń aplikacją: ustawa gotówkowa NBP, chargebacks
- BNPL w nowelizacji dyrektywy o kredycie konsumenckim, zapłata waluty wirtualną w dyrektywie w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych
- Obowiązkowa akceptacja mObywatela w platformach z dwustopniowym uwierzytelnieniem w nowelizacji eIDAS
- dr Krzysztof Korus, Partner, DLK Legal Korus sp.k.
13:30 – 13:45
Skuteczne płatności w handlu wielokanałowym
Wprowadzenie do debaty:
- Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant and Acquirer CEE, Visa
13:45- 14:40 Nowoczesny handel w dobie cyfrowych i mobilnych konsumentów
Debata:
- Zwiększona świadomość konsumenta i jego doświadczenia zakupowe. Kształtowanie relacji z klientami w handlu – sprzedaż doświadczeń
- Wymiana doświadczeń w funkcjonowaniu płatności bezgotówkowych w sieciach detalicznych
- Seamless payments, invisible payments
- Wyzwania związane z wdrażaniem nowych modeli płatności bezgotówkowych
- Realizacja wielu usług dodanych na urządzeniu płatniczym
- Rosnąca popularność urządzeń bezobsługowych: paczkomaty, kioski samoobsługowe, maszyny vendingowe, mobilne dark-stores
- Jak skutecznie polepszyć komunikację i obsługę klienta w sklepie z wykorzystaniem nowych technologii
- dr Krzysztof Korus, Partner, DLK Legal Korus sp.k.
- Marcin Langowski, Członek Zarządu, Pepco
- Michał Nowaczyk, Członek Zarządu ds. Administracji / CFO, Lidl Polska
- Przemysław Wójcicki, Global Sales Director, SelfMaker
- Andrzej Wojciechowicz, Expert sektora FMCG
- Michał Pieprzny, Country Leader, SAS Poland, Współprzewodniczący Rady Programowej RetailTec Congress
- Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant and Acquirer CEE, Visa
BLOK: Trendy sprzedażowe 2022, czyli strategie
i narzędzia wsparcia sprzedaży i promocji
14:45-15:00
Przyszłość jest dziś. Wprowadź AI do planowania promocji.
Prezentacja:
- Barbara Sobkowiak, Data Science Manager, Britenet
15:00-15:10
Z jakimi wyzwaniami technologicznymi mierzą się firmy dystrybucyjne - na podstawie doświadczeń wdrożeniowych Limitless Technologies
Prezentacja:
- Kamil Smuga, CTO, VP, Limitless Technologies
15:10-15:30
Jak wygląda widok 360 klienta w Retail
- Wyzwania związane z budowaniem "golden record"
- Widok 360 – co się za nim kryje na przykładach klientów
- Widok 360 w liczbach, czyli jakich korzyści możemy się spodziewać
- Piotr Łobaczewski, Client Director, Marketing Cloud Solutions, Salesforce Poland
- Krzysztof Kręcikij, Enterprise Sales Director, Salesforce Poland
15:30-16:10 Trendy sprzedażowe 2022, czyli strategie oraz narzędzia wsparcia sprzedaży i promocji
Debata:
- Świadoma komunikacja w handlu detalicznym. Strategie przedsiębiorstw
- Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw handlu detalicznego:
- Strategie konkurowania
- Instrumenty marketingowe
- Cele i procesy komunikacji marketingowej
- Korzyści płynące z wykorzystania Big Data przez sieci Retail. Customer Data Platform
- Cybersecurity związane z ekspansją retail w Internecie. Jak wyprzedzić zagrożenia?
- Anne Magré, Członek Zarządu, E.Leclerc
- Joanna Kalinowska, Dyrektor ds. marketingu i sprzedaży, JYSK Polska
- Olga Sobieraj, Ekspert
- Aleksander Skałka, Marketing Automation Strategy Director, Salesmanago
- Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna, miesięcznik Handel, portal handelextra.pl
16:10
Lunch
II DZIEŃ – 25 listopada 2021
8:30-9:00 Rejestracja gości
BLOK: Zielona przyszłość sektora handlowego
9:00-9:15 Race to Zero - jak naukowo mierzyć neutralność klimatyczną?
Prezentacja:
- Marcin Kowalczyk, Kierownik Zespołu Klimatycznego, WWF Polska
9:15-10:30 Zielona przyszłość sektora handlowego
Debata:
- Łańcuch wartości i proekologiczne podejście branży retail do zielonego trendu
- Ochrona zasobów naturalnych. Zasada ESG
- Zrównoważona konsumpcja i zmiany nawyków żywieniowych. Ograniczanie strat żywności
- Gospodarka odpadami a modele cyrkuralne
- Eksploatacja powierzchni magazynowych w kontekście efektywności energetycznej i dbałości o środowisko
- Regulacje środowiskowe. Dyrektywa SUP - rozszerzona odpowiedzialność producentów oraz przewidywalność prawa w tym zakresie
- Wykorzystanie technologii perowskitowej w cyfryzacji sektora retail
- Czy tradycyjny handel nie jest bardziej ekologiczny niż e-comommerce
- Krzysztof Łapiński, Ekspert Government Affairs
- Bartosz Bursa, COO, Saule Technologies
- Agata Kwiek, Kierownik ds. Komunikacji, JTI
- Mirosław Proppé, Prezes, WWF Polska
- Rafał Rudzki, Dyrektor ds. ESG, Żabka Polska
- Anita Ryng, Country Communication Manager/Dyrektorka ds. Komunikacji, IKEA Retail Polska
- Michał Siwek, Dyrektor, Departament Międzynarodowy Hub Food&Agri, BNP Paribas
- Jakub Tyczkowski, Prezes Zarządu, Rekopol
- Barbara Rogala, Climate journalist, 300GOSPODARKA*
10:30-10:45
Trendy w ekozakupach Polaków
Raport:
- Łukasz Gębka, Prezes Zarządu, Farma Świętokrzyska
10:45-11:30 Zrównoważony asortyment
Debata:
- Transformacja żywieniowa. Zdrowe i zrównoważone produkty
- Bezpieczeństwo żywności, czysta etykieta, reformulacja
- Paszportyzacja żywności
- Demokratyzacja żywności bio
- Produkty regionalne i lokalne
- Joanna Kasowska, Dyrektor Jakości i Standardów Zarządzania Żywnością, Żabka Polska
- Łukasz Gębka, Prezes Zarządu, Farma Świętokrzyska
- Sławomir Chłoń, Prezes Zarządu, Organic Market
- Robert Telus, Przewodniczący Sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Sejm RP
- Krystyna Radkowska, Prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej, Koalicja na Rzecz Bio
- Anna Pawelec, Prezes, Fundacja JemyEko
11:30-12:00
Przerwa – networkingowa
BLOK: Logistyka i dystrybucja
12:00-13:00 Trendy i rozwiązania kanałów dystrybucji. Zmiana kanałów dystrybucji
na nowe
Debata:
- Akceleracja zmian w logistyce – bliżej klientów, szybciej i z myślą o Planecie
- Odpowiedzialność w łańcuchu dostaw – wspólne działania producentów i retailerów
- Doskonalenie przepływu na linii dystrybucji produktów
- Ekologiczne działania w łańcuchu logistycznym
- Nowoczesne centra dystrybucji, ekomagazyny
- Reorganizacja w obszarze logistyki
- Automatyzacja i globalny handel oraz siła marketplace
- Nowe źródła przychodów dzięki urządzeniom płatniczym oraz zwiększanie koszyka zakupowego dzięki funkcjom terminala płatniczego
- Mateusz Staniszewski, Dyrektor Centrum Dystrybucyjnego - Prokurent, Kaufland Polska
- Sebastian Kaczmarski, Central Fulfilment Operations Manager, IKEA Retail Polska
- Łukasz Turczyński, Global Accounts & SME Market Sales Director, Inpost
- Mateusz Boruta, Dyrektor Zarządzający, ECR Polska, Lean&Green & Navigor
- Anna Walkiewicz, Head of Sales, SAS Institute
13:00-13:15
Lean&Green – czy zrównoważony rozwój może opłacać się w krótkim okresie?
Prezentacja:
- Mateusz Boruta, Dyrektor Zarządzający, ECR Polska, Lean&Green & Navigor
13:15-13:30
Funkcjonalność i elastyczność nowoczesnej dystrybucji. Dostosowanie dostaw do zmian zachodzących na rynku oraz do preferencji klienta
Prezentacja:
- Marek Wieteska, CEO, SelfMaker
13:30-14:15 Logistyka jutra. Wyzwania, cyfryzacja i nowe technologie
Debata:
- Zachowanie ciągu chłodniczego w logistyce - flota, robotyzacja
- Supply chain. Wzrost znaczenia łańcucha dostaw bezpośrednio do konsumenta
- Reorganizacja łańcucha dostaw w kierunku B2C i C2C
- Wpływ logistyki na delivery experience. Personalizacja, promocja i wspieranie lojalności klienta
- Eksploatacja powierzchni magazynowych w kontekście efektywności energetycznej i dbałości o środowisko
- Tomasz Starczynowski, Dyrektor Handlowy, Członek Zarządu, OBI
- Dominic Regan, Senior Director, Logistics Applications, Oracle Corporation
- Piotr Frankowski, Dyrektor, SAS Institute
- Wiktor Żuchowski, Logistics Expert, Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania
- Piotr Sędziak, Członek Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów, Ekspert PSME, Managing Director, Orbico Supply
BLOK: Pracownik i rynek pracy w polskim handlu
14:15-15:15 Pracownik i rynek pracy w polskim handlu
Debata:
- Kwestie pracownicze i rynek pracy w polskim handlu
- Pracownik i jego koncentracja na kliencie. Rozwijanie relacji z klientami i zwiększanie ich lojalności. Relacja Human to Human
- Jak zmieniać i poszerzać kompetencje i budować wyzwania z perspektywy pracownika
- Zapotrzebowanie na wykształconych pracowników. Jak zdobyć i utrzymać pracownika
- Bezpieczne środowisko pracy zdalnej. Jak usprawnić i zmaksymalizować procesy organizacyjne?
- Marta Florczak, Chief Human Resources Officer, Członek Zarządu, Lidl Polska
- Dariusz Kowalczyk, Dyrektor Sprzedaży, Członek Zarządu, OBI
- Marcin Mendruń, Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju, Jeronimo Martins Polska
- Anita Błaszczak, redaktor, Rzeczpospolita
15:15
Lunch